’Het belang van big data, nieuwe business modellen en goede IT ondersteuning’

Tijdens deze kennissessie keken we naar het belang van big data, nieuwe business modellen en goede IT ondersteuning.  Zeker bij verse producten wordt het steeds belangrijker dat we de sterk fluctuerende consumenten vraag, die mede afhangt van acties, weer, feestdagen, vakanties, en lokale evenementen, goed voorspellen. Het voorspellen gebeurt steeds meer op basis van grote hoeveelheden historische verkoopdata en intelligente systemen leren zelf om iedere dag beter te worden. Daarnaast moeten we de supply chain ICT zo inrichten dat we flexibel en efficiënt kunnen inspelen op machineverstoringen en de sterk fluctuerende vraag.

Tijdens deze kennissessie gaven Hein Boersma en Jos Hensen de bezoekers (25) aan de hand van enkele praktijkvoorbeelden antwoord op de volgende vragen.

  • Waarom wordt vraagvoorspelling steeds belangrijker?
  • Hoe zorg je ervoor dat je een proces inricht om deze vraag beter te voorspellen?
  • Welke uitdagingen komen erbij dit proces kijken?
  • Hoe kan je zorgen voor een juiste IT-inrichten op dit proces te ondersteunen?
  • Hoe selecteer en implementeer je de juiste applicaties succesvol?
  • Tegen welke valkuilen loop je waarschijnlijk aan en hoe kan je hiermee omgaan?

De kennissessie werd afgesloten met een gezellige borrel en een lekker broodje.

Wij zijn alweer druk bezig met de organisatie van de volgende sessie. Zodra er meer bekend is over de invulling van deze sessie zullen wij dit uiteraard kenbaar maken via onze website en onze LinkedIn bedrijfpagina.